Wokół kwestii reklamowych

marketing

Marketing i reklama to pojęcia, które są powszechnie znane i rozumiane. Nic zresztą w tym dziwnego, ponieważ w obecnej dobie nie obywamy się już bez reklamy. Jeszcze jakieś ćwierć wieku temu nie była ona tak bardzo obecna w naszej rzeczywistości, natomiast dzisiaj mamy ją dosłownie wszędzie: w telewizji. w radiu, w prasie oraz w internecie. Mamy na ulicach w postaci szyldów, billboardów, neonów, tablic.

Oddzielny rodzaj reklamy stanowią tzw. gadżety reklamowe, które, nawiasem mówiąc, cieszą się ogromnym powodzeniem wśród klientów agencji zawodowo zajmujących się tworzeniem nie tylko pojedynczych reklam, ale również całych kampanii promocyjnych. Tak więc, jeśli tylko ktoś chciałby zainwestować w promocję swojej firmy, może to zrobić bez najmniejszego problemu. Wystarczy bowiem znaleźć tylko odpowiednich profesjonalistów w tym obszarze i im zlecić wykonanie konkretnego zadania. Na przykład agencję reklamową Funktional z Krakowa.

A trzeba przy tym wyraźnie zaznaczyć, że tylko dobrze zrealizowana reklama i marketing na wysokim poziomie mogą przynieść pożądane efekty. W przeciwnym wypadku może się okazać, że tylko zaszkodziliśmy sobie nietrafionym rozwiązaniem. Skoro już został wywołany temat reklamy, wyjaśnijmy jeszcze, na czym tak naprawdę polega istota tego rodzaju tekstów kultury. Otóż, zawsze konstruuje się je wg zasady AIDA. Co to znaczy?

To skrót od czterech angielskich słów: attention (uwaga), interest (zainteresowanie), desire (pragnienie) oraz action (działanie). A praktyce wygląda to tak, że dany komunikat reklamowy ma zwrócić uwagę odbiorcy oraz zainteresować potencjalnego klienta danym produktem, następnie ma wzbudzić w nim pragnienie posiadania danej rzeczy i w konsekwencji sprawić, by klient po prostu kupić dana rzecz.

Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *